П`ятниця, 19.04.2024, 11:46Головна | Реєстрація | Вхід

Форма входу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 631

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук

Календар

«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архів записів

Друзі сайту

Головна » 2013 » Грудень » 8 » ПІДВЕДЕНІ ПІДСУМКИ АНКЕТУВАННЯ
17:26
ПІДВЕДЕНІ ПІДСУМКИ АНКЕТУВАННЯ

Нещодавно в Семенівському НВК №1 імені М.М.Хорунжого та НВК №2 проведено анкетування 94-х респондентів 7-х, 9-х та 10-х класів  з метою з’ясування їх ставлення до природи, її стану та охорони.

У даній публікації ми не намагаємось провести всебічний та  глибокий аналіз отриманих даних, а лише спробуємо встановити деякі тенденції  у ставленні різновікової учнівської молоді до навколишнього природного середовища та навчальних закладів до екопросвітництва.

Що ж показало анкетування?

1.У переважної більшості учнів ставлення до природи позитивне, менше з них ставиться до неї нейтрально, і жоден – негативно. Висновок: в учнів обох НВК практично однаково позитивне ставлення до природи.

2.Із обох НВК переважна більшість учнів часто буває на природі з метою відпочинку з друзями (в середньому 84,4% – НВК №1 та 78,8% – НВК №2), незначна кількість учнів (у середньому 7,4%) із НВК №2 – слухають птахів, тоді як із НВК №1 – збирають квіти (в середньому 5,8%). Висновок: основна мета перебування учнів на природі – відпочинок, і лише у незначної кількості  вона має ботанічну складову (НВК №1), чи зоологічну (НВК №2), що, можливо,  залежить від пріоритетів учителів біології цих навчальних закладів.

3.На запитання «Чи залишаєте після себе сміття?», лише учні 9-го та 10-го класів НВК №1 завжди його залишають після відпочинку (відповідно 11,1 та 5,9%). Більшість учнів НВК №2 взагалі його не залишає (в середньому – 58,6%), тоді як цей показник у НВК №1 становить 42,6%. Періодично залишає після себе сміття в середньому 51,8% учнів НВК №1 та 41,1% – НВК №2. Висновок: вцілому учні НВК №2 – менше залишають після себе сміття після відпочинку на природі.

4.На запитання  «Куди діваєте сміття?» відповіді розподілились таким чином: «забирають з собою» – 40,4% учнів НВК №1 та 60,0% – НВК №2, «залишають на місці», відповідно – 11,4% та 0%, «викидають в кущі» – 15,5% та 3,0%, «спалюють» – 32,7% та 39,1%. Довідково (викинута пластикова пляшка розкладається більше ніж за 100 років, а спалена в багатті – виділяє значну кількість шкідливих речовин). Висновок: учні НВК №1 переважно залишають сміття на місці, викидають в кущі, або спалюють його, в той час як учні НВК №2 взагалі не залишають сміття на місці, незначну частину його викидають в кущі, проте дещо більше його спалюють. Тому, все ж з точки зору  заподіяної шкоди довкіллю, більше її від учнів НВК №1.

5.На запитання «З яких причин не робили зауваження тим, хто смітить?» 84,0% учнів НВК №1 відповіли, що «самі такі», а з НВК №2 – лише 21,4%; «страшно» робити зауваження, відповідно 30,1% та 54,0% учням, причому в учнів НВК №1 цей показник збільшувався від молодших класів до старших, а в НВК №2 – навпаки. Висновок:  учні НВК №1 більше смітять, але серед них менше  байдужих до засмічення.

6.На запитання «Чи доводилось зривати першоцвіти і з якою метою?» отримали такі відповіді: майже половина учнів з обох шкіл виявилась, яка зривала першоцвіти та яка цього не робила. Щодо мети зривання – результати були дещо іншими: 33,3% учнів НВК №1 зривала «просто так», з НВК № 2 – 38,7%; відповідно 22,3% та 20,9% – з метою «подарувати дівчині» та 44,4% і 40,4% – тому що «люблять красу». Висновок: учні не знають, що зривати першоцвіти заборонено, навіть якщо вони хочуть їх подарувати дівчині. Особливо це стосується тих, хто мотивує свій вчинок через любов до краси (знищення і любов – речі не сумісні).

7.На запитання «Вам щось відомо про охорону рідкісних видів?» відповіді розподілились таким чином: «так» – відповіло 65,5% учнів НВК №1 та 76,5% – НВК №2, «ні» – відповідно 5,7% та 10,5%. Якщо відповіді «точно не знаю про що йдеться» віднести до «ні» (що логічно), то в кінцевому результаті маємо практично одинакові показники, відповідно 23,1 та 23,5%. Висновок: переважній більшості учнів  щось відомо про рідкісні види, але як не дивно, значний відсоток з обох НВК не поінформована про них, що вказую на недостатню увагу цьому питанню під час навчального процесу.

8.Переважна більшість учнів з обох НВК на запитання «Про що написано в Червоній книзі України?» відповіли правильно, «не знаю» – відповіли лише учні 7-го класу НВК №1 та 9-го –  НВК №2, відповідно 5,9 та 9,1%. Цікаво, що «затруднялось відповісти» на це питання в середньому 9,9% учнів НВК №1 (максимально 10-го класу), та жодного з НВК №2. Висновок: більше обізнані з ЧКУ учні НВК №2.

9.На запитання «Чи відомо про створення НПП «Нижньосульський» у Вашому районі?» 42,2% учнів НВК №1 відповіли «так», і лише 19,7% – НВК №2, причому цей показник у першому навчальному закладі зменшувався від молодших класів до старших, тоді як у другому – навпаки. Відповідно, нічого не знали про створення цього природно-заповідного об’єкту 57,8 та 80,3% учнів. Висновок: у обох навчальних закладах мало уваги приділяється питанням природно-заповідного фонду району, більшою мірою в НВК №2.

10.На запитання «Чи задоволені станом довкілля у Вашому населеному пункті?» відповіли «так» – максимально (52,9%) учні 7-го класу (НВК №1),  38,9% – 9-го та 29,4% – 10-го, учні НВК №2, відповідно 46,2, 27,3 та 0%; «ні» – відповідно 41,2, 50,0, та 58,8% учнів НВК №1 та 53,8, 63,6 та 100% – НВК №2 з наростанням цього показника від молодших класів до старших в обох закладах. Відповіли «мені байдуже» в середньому 9,4% учнів НВК №1 (максимально учні 10-го класу – 11,8%) та 3,0% – НВК №2 (максимально учні 9-го класу – 9,1%, тоді як з учнів 7-го та 10-го класу байдужих не виявилось). Висновок: більше претензій до стану довкілля в учнів НВК №2, що може вказувати на більшу їх свідомість в цьому питанні.

11.На запитання «Що потрібно зробити для покращення стану довкілля в Вашому населеному пункті?» більшість (41,2%) учнів 7-го класу НВК №1 переконана, що потрібно «просвіщати», 9-го – «штрафувати», а 10-го – «починати з себе»; переважна більшість (61,5%) учнів 7-го класу та 61,1% 10-го НВК №2 надала перевагу варіанту – «починати з себе», а 9-го (54,5%) – «штрафувати». Причому, за віковими категоріями вихід у просвітництві в обох НВК зменшувався від молодших класів до старших (від 41,2% до 11,8% в НВК №1 та 23,1-11,1% в НВК №2); з показником «починати з себе» у НВК №1 було навпаки, спостерігалась тенденція зростання (крайні показники – 23,5-47,1%), тоді як в НВК №2 крайні показники були практично однаковими – 61,5 та 61,1%; з показником «штрафувати» чіткої закономірності не виявлено. Висновок: вцілому учні обох НВК переконані, що потрібно населення просвіщати,самому потрібно не бути байдужим, а частина їх переконана, що дієвими можуть бути лише крайні заходи  – накладання штрафів.

12.На запитання «Чи знаєте про наслідки забруднення довкілля?» відповіді розподілились таким чином: «так» – учні 7-го класу – 94,1%, 9-го – 100%, 10-го – 76,5% (НВК №1), відповідно НВК №2 – 76,9, 81,8 та 100%; «ні» – лише учні 10-го класу НВК №1 та 7-го та 8-го класів НВК №2; відповіли «мені байдуже» лише 5,9% учнів 7-го класу НВК №1. Висновок: не дивлячись на те, що певна кількість учнів НВК №1 є байдужою до наслідків забруднення, але все ж більш обізнаними виявились учні саме цього навчального закладу.

Отже, результати анкетування, які можна з великою долею вірогідності екстраполювати на інші навчальні заклади, показали, що є певні проблеми та потреби в екологічній освіті та вихованні учнівської молоді, їх ставленні до навколишнього природного середовища та поведінки в ньому. Для мінімізації цих проблем необхідно, перш за все, провести корективи шкільних програм (збільшити кількість годин на екопросвітництво через проведення тематичних класних та позакласних заходів, уроків тощо), налагодити співпрацю з відділом екологічної освіти НПП «Нижньосульський» та іншими природоохоронними установами, залучати учнів до природоохоронної роботи.

 

Підготував: фахівець відділу екологічної освіти НПП «Нижньосульський» Віктор Попельнюх

Переглядів: 1086 | Додав: Oxana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 201 2 »
20 Гудзь  
Намою думку, таке анкетування потрібне і своєчасне. Адже саме в шкільному віці унас формується позитивне ставлення до природи.Можливо,саме завдяки такому заходу хоча б дехто із дітей замислиться про необхідність бережного ставлення до природи .Я не погоджуюсь із думкою про те, що молоді сьогодні начхати на навколишнє середовище. Простонеобхідно саме такими заходами більше переконувати їх у протилежному

18 фахівець відділу екоосвіти  
Вибачте за граматичну помилку в слові природою. Раджу всім слідкувати за граматикою - це наше обличчя.

17 фахівець відділу екоосвіти  
Олександре! Питання в іншому. Дуже прикро, що любов до природи молодь проявляє через зривання (в контексті рідкісних рослин). Ми всі ще не навчилися милуватись прирродою - не знищуючи її.

16 OLEXANDR_SHERASOV  
Так що працівникам  потрібно попітніти щоб школярі експерименту думали і діяли по іншому. І не треба говорити що деякі просто не знали( в 14-16 років) що неможно просто так калічіти і зривати рослини, не говорячи про рідкісні види.

13 OLEXANDR_SHERASOV  
Ото ж бо, підсумки анкетування треба поділити на 2. Бо, як правило, на більшість питань відповіли по принципу "хорошого тону" А насправді....

11 Власенко Євгеній  
Нажаль нашій сучасній молоді начхати на навколишнє середовище . Це показує якраз анкетування .

15 БогатиР  
Це залежить від екологічного виховання та стану середовища існування.

8 Колеснікова Анастасія  
Шановний фахівець, але ж одним заохоченням не обійдешся, потрібно щоб діти самі прагнули зберегти природу, і зробити свій внесок у неї!!!

10 БогатиР  
Колеснікова Анастасія, заохочення це лише направлення на вірний шлях.

7 OLEXANDR_SHERASOV  
Ага ми господарі природи, якби не ми вона вже бодненька загинула давно

6 AnnaZamaziy  
Можна впевненно сказати, що ми є господарями нашої природи. І її стан залежить від нас, треба виховувати підростаюче покоління, щоб на НПС відображалося менше негативного антропогенного впливу!

9 БогатиР  
Замазій Анна, не людина править природою, а природа править людством. І чим скоріше ми це зрозуміємо, тим краще буде для нас. Поміркуйте чому...

12 AnnaZamaziy  
Природа є середовищем існування  д людини, вона дає нам все, що потрібно для нашої життєдіяльності. І чим краще ми будемо ставитися до неї, тим краще буде і лля нас!

14 БогатиР  
Замазій Анна, але чомусь розумова свідомість більшості далека від вашиго аргументу. Що ви можете сказати стосовно цього?

19 AnnaZamaziy  
більшість просто не замислюється про майбутнє та в якому середовищі буде жити наступне покоління. вони живуть сьогоденням! перевиховати цих людей немає вже часу. Треба підростаючому поколінні проводити заходи, щоб вони зрозуміли всю суть проблеми та почали дбати про природу вже зараз!

5 Кисла  
Багато дітей просто беруть приклад з батьків. Тому, шановні батьки, змініть своє ставлення до природи та будьте прикладом для своїх дітей!!!

1-10 11-14
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтів - uCoz